Ako začínajúci učiteľ som mala mnohé nejasné predstavy o tomto povolaní. (Prepáčte podľa niektorých pedagógov vyššieho rangu ako ja: "poslaní").
Po prvých skúsenostiach s vyučovaním matematiky a chémie, pribudla na rad fyzika (ako nekvalifikovaná, leč pracovitá) osoba. Ako dni ubiehali prišiel nový školský rok, a s ním i vedenie triedy. Zrazu som bola triedna V.B triede. S odstupom času vravia, že ani nie tak hrozná.
Rôčky letia, ...seminár, školenie, kurz... Výchovné poradenstvo by sa hodilo?! Výrečná som, poznám všetkých 22 gymnázií v našom blízkom meste.
Ďalšie kvalifikačné skúšky? Áno, môže byť. Prvá a potom aj druhá. (truchu zavádzam. Miesto prvej bolo 2 ročné štúdium informatiky. V pohode:-) ). Je všetkým dňom koniec? Hádam sa to niekomu nezdá...? Spracuj vzdelávacie, potom kultúrne poukazy, vytvor školskú webovú stránku. Kto by moho spravovať agendu školy? To je dnes už len básnicko - rečnícka otázka vhodná do Hyde parku. Na kurzy Modernizácia základnej školy som sa neprihlásila, už aj z časových dôvodov. Akých? Neuhádnete... Zástupkyňa školy rozhodne časom nemrhá. Ale je tu niečo šité práve pre mňa. "Ďalšie vzdelávanie učiteľov v informatike" - to je to pravé orechové. A tak sadám za stôl resp. počítač a tvorím túto domácu úlohu, pardon zadanie. A prečo už dnes? keď na to mám ešte týždeň času??? No veď všetkým dňom a kurzom nie je koniec, (súbežne beží vzdelávanie v chémii, predsa!). Nenechám svojej rodine predsa, aby ma zneužívali na domáce práce, prípadne učenie sa s vlastnými ratolesťami. Na to mám školu a žiakov veľmi rada. Môže byť?, alebo to chce reparát? (Medzi nami, som úplne normálna...len sa teším, že som to mohla všetkým povedať)
Ahoj, pekne si to napísala. Mám tiež podobné pocity a veeeeeľa času na riešenie domácich úloh :-)
OdpovedaťOdstrániťEmil.